dingetjes.reismee.nl

South Beach en Cracker Barrel

Vandaag houden we het weerbericht in de gaten, het plan is naar South beach te rijden, daar lekker aan het strand te liggen. We luchen eerst stevig thuis met pancakes en koffie. Daarna stappen we de auto in en zijn rond 14:00 bij South beach. We hebben geluk met parkeren, een ronde over een openbare parkeerplaats is raak. Ook hier betaald parkeren met kenteken. Wel even je auto goed om zetten. Ook parkeerwachters uit Miami zijn liever lui dan moe

Cool
. Alle auto' s hier hebben alleen nog maar een kenteken achterop.

Het is wat bewolkt en voor mij prima uit te houden. Het zeewater is warm, net een heet bad en de wind is inlandig dus er drijft allerlei zeewier in het water. Wat Digna tot waanzin drijft want elke keer voelt ze iets langs haar benen en zij denkt natuurlijk dat het een haai is.

Rond 19:00 hebben we het wel gezien. Duits van een aantal luidsprekende Zwitsers en spaans van twee vrolijke spaanse heren.

We vertrekken in westelijke richting naar de Cracker Barrel een typisch Amerikaans restaurant, geen bier of wijn maar wel meatloaf, broccoli en gravey.

Onze waitress heeft vandaag een schaduw bij zich die ze moet opleiden. Vandaar is het waarschijnlijk dat ze de helft van de bestelling is vergeten als ze ons eten komt brengen. Na enig aarzelen van onze kant komt ze dan direct met het nog niet gebrachte eten allemaal bijgerechtjes. Overigens al die meisjes van de bediening lijken op elkaar toch Car?

Nu is het donker en rijden we nog zo'n 20 min naar huis. Nog even de vuilnis buiten zetten. Groen voor alles wat weg kan en blauw voor alles wat gerecycled kan gaan worden.

Nico Hoek

Ziet er als vanouds gezellig uit