dingetjes.reismee.nl

Dagje starnd Laguna Beach, Universal Citywalk

Zondags is het altijd druk richting strand. We stonden al in de file nadat we de I5 afkwamen om naar Laguna Beach te rijden. Precies op de zelfde plek als in 2010 Montage Laguna Beach draaien we onze auto de parkeergarage in, waar natuurlijk geen plek te vinden is. Het is een draaien en keren om er weer uit te komen. We rijden wat om en iets boven in een woonwiijk vinden we een parkeerplek. De meiden stuiven voor ons uit, berg afwaarts naar het strand. We ziien de plekken waar we zijn geweest. Het is prachtig hier. Tide comes up, we verkassen naar een iets hoger gelegen plekje. Ook op aanraden van onze Amerikaanse buren.

De golfen zijn lekker en ondanks dat er van allerlei zeewier en zeegras in het water drijft vermaken we ons prima in de hoge golfen. Een zeeleeuw trekt de aandacht van de toeristen sommige gaan op een holletje om een foto te maken van dit "unieke" beest.

We vertrekken voor het avondeten naar Universal citywalk. Maar eerst een plaatje op een histories plekje:

Zien jullie de verschillen?

Na een uurtje rijden en al slalommend, in de parkeergarage parkeren we de auto. We lopen over het toeristen gebied van Universal studio's. Carry heeft een Mexicaans restaurant uitgezocht. Heerlijk eten hier. We lopen nog wat rond belanden in de Fossil. Waar aardige verkoopsters ons naar onze herkomst vragen en Isolde honderd uit verteld over Nederland en de vakantie tot nu toe.

We rijden in de file terug naar Lake forest. Ik blijf me nog steeds verbazen over de files ondanks 5 rijbanen en een car pool strook. Maar dat zal deze vakantie niet over gaan denk.

Nico Hoek

Is voor ons ook bekend terrein.
Geniet maar lekker. Het is dasr erg mooi.