dingetjes.reismee.nl

reisdag Dubai - Den Pasar of toch Jakarta

Vandaag is een reisdag. We hebben gepland om rechtstreeks naar Den Pasar te vliegen de vlucht staat er redelijk voor. Om de te halen moeten we vroeg op. De kist vertrekt om 08:30. Het hotel is zo vriendelijk om om 05:30 de ontbijtzaal te openen en om die tijde verorberen we een croissant een witte geroosterde boterham en slurpen wat Arabische koffie naar binnen.
Op de best wel grote luchthaven van Dubai aangekomen zijn er een aantal wachtrijen. Wij hebben niet door dat er ook een Staf travel desk is. Daar aangekomen listen we ons en de medewerker verteld ons dat de vlucht er niet heel goed voorstaat. Hij stelt ons voor om eventueel te splitsen. Na een half uur gewacht te hebben in de staf trafel lounge en de vlucht naar Bali niet beter is geworden. Besluiten we om naar Jakarta te vliegen en die vlucht staat er beter voor. Dus na een uur wachten worden onze koffers in genomen en krijgen we boarding passes met vier zitplaatsen naast elkaar. We scoren nog even snel een Golden Tulip hotel vlak bij de luchthaven van Jakarta. De vlucht zelf was zeer onrustig met veel turbulentie. Na 7,5 uur vliegen komen we in het donker in Jakarta aan. Onze koffers zijn ook allemaal meegekomen, alleen het uitladen daar van duurt meer dan een uur.
Met de lokale taxi. Ja we hebben geleerd van Abu Dhabi, rijden we naar het hotel. We bestellen nog wat van de roomservice, het restaurant is al gesloten en naar buiten gaan is wat ons betreft geen optie.