dingetjes.reismee.nl

Sanur Bali

Vandaag naar Sanur zo'n 20 minuten rijden vanaf Seminyak. Maar door het drukke verkeer doen we er 40 minuten over. Overal waar je kijkt rijden scooters. Het lijkt hier wel of er geen regels op de weg zijn. Families met 4 op één scooter, met surfboard en van alles en nog wat. Auto's die toeteren voor gevaar, als onze chauffeur wil invoegen. Maar wonderwel gaat alles goed iedereen let gewoon op en kent de er is geen verkeersregel. Na flink zoeken op de weg waar het Guesthouse moet zitten bellen we bij een mooi uitgesneden houten deur aan. We worden binnengelaten maar helaas zijn onze kamers nog niet klaar. We moeten nog een uurtje wachten. We vermaken ons bij het zwembad.

We lopen naar de hoofdstraat zo'n kleine 10 min en zoeken daar vergeefs naar Warung Cocunut tree. Dan maar in één van de andere lokale restaurants onze lunch verorberen. Het valt ons op dat hier in een wat toeristischer gebied de prijzen daar ook naar zijn. Nog steeds heel goedkoop hoor naar Nederlandse begrippen.

Na de lunch lopen we naar het strand. Eigenlijk valt dit voor ons een beetje tegen. Sanur zit in een baai waar een soort van zeedijk de zee van de baai afschermt. Hierdoor is het water in de baai laag en daardoor is er ook geen golfslag. Maar het strand maakt veel goed. We spreiden onze sarongs uit en liggen lekker in het zonnetje.

In de avond lopen we vanaf het strand naar de lokale "Food market" pasar Sindu. Waar we aan een tafeltje onze Nasi Campur en de door Digna zo geliefde Ajam Crispy (beter dan KFC!) eten. Met een vol buikje rijden we op huis aan.
Met nog een zakje lekkers van de zoetwaren kar.