dingetjes.reismee.nl

Een monster in de kast.

Hier in Jugung Dua guest house is het lekker toeven. Uitslapen, ontbijt op het balkonnetje voor het appartement. Maar als er beesten in de slaapkamer zitten treed er wel een lichte vorm van paniek op. Na het ontbijt wil Digna weer haar kamer in gaan en komt ze een Salamander tegen van ongeveer 50 cm kop tot staart. Ze gilt het uit. Onze gastheer van dat moment "Deka" wil ons helpen het beest te vangen, hij gaat de kamer in ziet het dier op de grond blijft stokstijf staan en na enkele seconden meldt hij ons "ik ga mijn vriend bellen". Hij durft de salamder dus ook niet beet te pakken en op te ruimen.
Na 10 min arriveert de vriend en gaat helpen zoeken in het appartement. Das nog knap lastig want nergens meer is de salamander te vinden. Na nog zo'n 10 min komen de vrienden er achter dat het beest zich ophoud achter de lange kleding kast aan het einde van de kamer. Met bezem en al gewapend vangen ze het dier uiteindelijk en ze laten hem lopen buiten het Guesthouse in een klein parkje. Na al dit tumult nemen we afscheid van de buren die ons nog wat tips meegeven.

En wij nemen de taxi naar Jimbiran beach. Tegen de taxi chauffeur zeg ik dat we graag wat willen eten voor de lunch. Hij rijdt ons letterlijk bij een strand tentje naar binnen Genesha Cafe. Daar gaan we lekker aan de verse vis die we zelf mogen uitzoeken. Het wordt Red Snapper één keer gegrild en één keer gefrituurd. Heerlijk en uitgebreid lunchen. Wat ons de duurste "Nota" opleverd.
Daarna lopen we een langstuk over het strand, leggen we weer onze sarongs neer en genieten van het prachtige uitzicht en de lokale bevolking die hier de stranden bezoekt. Ook de grote getale Chinezen die hier vakantie viert valt ons meer op. Vooral rond etenstijd 's avonds worden die hier "losgelaten". Ze springen uitbundig in de branding en laten zich poserend fotografen door hun vrienden en of familie leden.