dingetjes.reismee.nl

Reisdag Ubud > Amed

Vandaag gaan we naar een nieuwe locatie aan de Oost kant van Bali naar Amed. Vanaf daar is het eenvoudig de boot naar Gili Air te nemen.
'S ochtends voordat we worden opgehaald door de chauffeur gaan we eerst nog naar de Pasar Ubud. Daar dingen we af, dit blijkt nog een moeilijke sport, op allerlei souvenirtjes. Van kleine "zilveren" Boedha beeldjes tot kettinkjes en een kleinigheidje voor Carry. Het afdingen is met name een sport omdat de lokalen weten dat ze de rijke westerse toerist een veel geld te besteden heeft. En voor ons is het lastig om die "arme" kijkende Balinees niet helemaal het onderste uit de kan te geven. Maar uiteindelijk kijken we door het zielige gezicht heen en maken we met onze aankopen niet alleen onszelf blij maar we geven hopelijk ook een goed gevoel aan de verkoper.
Het blijkt nog moeilijk om een taxi terug te pakken te krijgen. Bij een mannetje op het parkeer pleintje voor de Pasar regelen we een taxi. Deze taxi staat behoorlijk ingeparkeerd. maar geen nood de chauffeur gaat op zoek. Hij start de auto om ons niet te laten koken, maar helaas vindt hij niet diegene die voor ons staat geparkeerd om hem eruit te laten. Wel roept hij zijn collega taxichauffeur die brengt ons met enige vriendelijke woorden weer terug naar ons hotel.
Daar aangekomen staat de man die ons naar Amed gaat brengen al te wachten. Ik moet zijn op Bali is afspraak afspraak en op tijd is op tijd. We hebben gevraagd om ons via de waterval in Tegenungan en de water tempel in taman Tirta Gangga. We krijgen hier een mooie blik op de lokale schoonheden. Vandaar uit brengt onze gids ons via een prachtig uitzicht over de rijstvelden naar onze alweer zoveelste lokatie in Amed. Daar worden we hartelijk ontvangen door de eigenaar die met ons mee loopt naar een lieflijk huisje.
Ik wacht niet tot de koffers worden uitgepakt maar trek mijn zwembroek aan en plof lekker in het verkoelende zwembad. Een mooi dagje met weer een ander gezicht van Bali.