dingetjes.reismee.nl

Bali Ubud Rafting

Het is toch altijd weer leuk om iets spannends te gaan doen. Deze keer wagen we ons aan Rafting op de Ayung rivier. We komen rond lunchtijd aan bij het bedrijf. De heren wachten geduldig wat voor vlees ze in de kuip hebben. Als ik me omkleed zien ze mijn adonis buik en lachen hartelijk. Het eten is hier zo verrukkelijk en met een Bintang erbij smaakt het voortreffelijk.
Als we onze gids toegewezen krijgen "Monkey" noemt hij zich zelf dalen we honderd treden af richting rivier.

Monkey de gids praat honderd uit, vraagt waar we vandaan komen waar we geweest zijn, zijn lach buldert door het bos en is aanstekelijk.
Als we in de boot zitten geeft hij ons instructies wat te doen en wat niet. Wij proberen zo goed mogelijk te luisteren. Goed gemutst en met een kleine knoop in onze maag varen we de rivier op. De eerste stroom versnelling is heel spannend, Monkey zorgt wel dat we goed nat worden. Gelukkig hebben daar al rekening mee gehouden want we hebben alleen onze zwemkleding aan. In tegenstelling tot de Chinese toeristen die geheel gekleed met een regenjasje aan de boot in stappen. Onderweg komen we ze wel tegen en van ons krijgen ze met de peddels een lekkere water douche, tot hilariteit van de Chinese dames die hard gillend terug proberen te spetteren.
Monkey lijd ons langs mooie rots bewerkingen met uitgehakte beelden van wat lijkt op een soort Kamasutra.

Na ongeveer een uur stoppen we om te pauzeren. De motregen slaat dan plots over in een serieuze stortbui. Wij zitten lekker droog onder een afdakje een het bier of aan de Mie goreng. Tijdens de tocht leren we wat Balinees en hij leert wat Engels van ons.

Het vervolg van de tocht is spectaculair met een aantal drops en een groot aantal stroomversnellingen. We hebben het overleefd.

Als we uit de boot komen drogen we ons af en wacht ons een eenvoudige Balinese maaltijd. Die gaat er goed in.