dingetjes.reismee.nl

3e dag SF

Nog Zo veel te zien in deze grote stad. Dus vroeg op de wandelschoenen aan en op pad. Eerst halen we Cappucino in ons stam cafe de Starbucks. met een croissant en een plakje cake als ontbijt. Daarna ons plan eerst met de trolleybus naar het Golden Gate park we een kijkje nemen bij de Dutch Mill, een gerestaureerde molen in de uiterste hoek van het park. Niet zoals we verwacht hadden maar leuk om gezien te hebben.

Daarna proberen we onze weg terug te vinden naar de Japanese garden. Dit is wel heel lastig aangezien onze kennis van bus en kaart nog niet zo ervaren is. De hulp van een Aziatische buschauffeur is ook niet geboden want de bijt ons toe ' don't know it'. Alsnog komen we eruit. Busvervoer is hier uitstekend geregeld. In de Japanse tuin lopen we vrolijk rond en besluiten om thee met iets lekkers te nemen. Na besteld te hebben wachten we en wachten we. Carry Amerikaans geworden als ze is stapt kordaat op de bediening af met ons nummertje (55).

Duizend excuses er iets fout gegaan we komen als eerste aan de beurt. En aangezien de temperaturen hier niet echt zoals die van in Las Vegas waren hebben we de thee hard nodig.

Onze buikjes vol met thee, japanse kwarktaart en een stukje sushi met spam, yak, besluiten we naar de carrousel te gaan in het park. Wederom met de bus. Daar aangekomen. Jammer maar helaas. De beheerder van de carousel is met zijn laatste ronde bezig daarna gaat ie met pauze. Ons geluk. We zien de Carousel wel draaien. Deze staat in een grote ronde loods van glas. De meiden klimmen op een schommel en gaan daarna van een stenen glijbaan af zittend op een kartonnen doos.

We nemen de bus terug naar het hotel en belsluiten daar om weer naar die lekkere chinees, Capital in 839 Clay street, te gaan. We nemen een klein stukje de Cable Car.

We halen Digna over, geen vervent Chinees eter, voor kippevleugeltjes, ja diegene die ze twee dagen eerder al had zien liggen in de keuken en witte rijst. Isolde deelt lekker mee in onze chinese maaltijd.

Daarna weer terug met de cable car. Geen plek binnen dus de meiden hangen op de treeplank aan de buitenkant.

Weer een ervaring. Op tijd naar bed morgen is weer een reisdag.