dingetjes.reismee.nl

Cracker Barrel

Vandaag beginnen we de dag weer rustig aan. Het fijne aan een huis of appartement is dat je je niet hoeft te haasten voor het ontbijt en je je eigen spulletjes in de koelkast hebt liggen. De meiden zijn gek op cheddar kaas, er worden dus heel was tosti's in de koekenpan gebakken.

Paula, onze lieve buurvrouw heeft vandaag bloemen gebracht bij oom Gideon. Toen we hier net waren aangekomen kregen we het verdrietige bericht dat Don( broer van Randy) is overleden. Uit de rouwkaart blijkt dat hij zelf uit het leven is gestapt, al sinds jonge leeftijd had hij het moeilijk. Voor zijn 2 dochters, ouders en alle familie en vrienden natuurlijk vreselijk. Erg groot contrast, wij hier vakantie vieren en zij intens verdrietig. Walter en ik zijn Don al jaren geleden uit het oog verloren maar hebben vroeger mooie herinneringen opgebouwd.

Terug naar Orlando, vandaag in de middag maar weer eens shoppen, helemaal niets doen past geloof ik ook niet helemaal bij ons. Walter heeft al lang niets meer gekocht met het vooruitzicht hier los te kunnen gaan en dat geldt eigenlijk ook voor Isolde. Walter slaagt dan ook goed bij A&F en ook kunnen we weer een paar dingen van het wensenlijstje van Isolde wegstrepen.

De meiden kibbelen vandaag erg veel, we hebben het af en toe erg gezellig met elkaar

Undecided
, het valt ook niet mee de hele tijd met z'n viertjes. Gelukkig zijn zij het al snel weer vergeten, Walter en ik sudderen nog wat langer door. Op zondag sluiten de winkels om 19:00, we waren hier pas om 16:00, 3 uurtjes winkelen, precies goed.

Op het Florida-forum heb ik goede berichten gelezen over Cracker Barrel, een familierestaurant in countrystyle. Er zit er een op 10 minuten van het huis. Het eten was erg lekker, biscuits, muffins en groente als bijgerechten en meatloaf,gebakken kip, Macaroni-cheese, en dumplins(stukjes kip met een soort deeg als pasta, de kip was lekker het deeg iets minder). Als nagerecht nog een ijsje voor Digna, met kers, dat was schrikken voor Dig

Laughing
en voor Walter en Isolde warme appeltaart. Zelf hou ik het voor gezien, ik zwem al baantjes tegen alle calorieen die we hier eten, nog meer baantjes trekken lijkt me niets.... Aan het eind van het eten proberen we altijd te raden hoe hoog de rekening is, dit keer zaten we allemaal te hoog, de rekening is namelijk 43 dollar, zo een 30 euro. Vandaar dat het in alle restaurants zo druk is, als je het vergelijkt met je boodschappen dan valt de prijs erg mee. Moet wel gezegd dat er hier geen alcohol wordt geschonken, een glas wijn is vaak redelijk duur, zo een 7 of 8 dollar. Frisdrank daarentegen wordet eindeloos aangevuld zonder bij te betalen.

Onze ober had 3 sterren op zijn schort staan. Walter vertelde hem dat Ajax zijn 3e ster heeft gehaald en de betekenis ervan. Hij vertelde trots dat hij voor elk jaar dat hij er werkt een ster krijgt, volgende week zijn 4e!

Digna en Isolde schommelen nog even op de schommelstoelen op de veranda, deze zijn te koop en horen bij het Cracker Barrel concept. Kortom, een aanrader, we zullen hier vast nog wel een keer gaan eten.

Morgen gaan we naar Epcot, dit wordt een drukke dag, we willen er op tijd zijn, zodat we de dag goed kunnen benutten. Om 22:00 ligt iedereen in zijn bedje.