dingetjes.reismee.nl

Epcot

Vroeg opgestaan, want vandaag gaan we naar Epcot! Als ontbijt een lekkere bagel gegeten, en daarna snel omkleden. Komen we er alsnog na half 10 aan terwijl we er om 9uur wouden zijn, gelukkig zien we dat het nog niet zo druk is op de parkeerplek en zoals we gehoopt hebben het dus nog niet zo druk is in de attractie's.

Eerste attractie die we gaan doen is Soarin. Daar vlieg je over Californie. Ziet er heel spectaculair uit. We zagen bijv. San Diego en San Fransisco. Leek net of je er echt over heen vloog. Ook viel de rij reuze mee. We hoefte namelijk maar 20 minuten te wachten totdat we er in konden.

Daarna nog een paar attracties gedaan en toen besloten om naar de landen te gaan. Heel leuk! We zagen als eerst Canada, daar kon je een film in 360 graden zien. Ik zelf werd er wel een beetje duizelig van. Het was heel heet en we hadden helemaal geen puf meer. Halverwege was Frankrijk en hebben daar ook een film van gezien. We komen uit de film en zien dat het super hard regent. Echt niet normaal hoe hard het in Florida kan regenen.

Gelukkig zitten we in een winkeltje droog, maar je ziet ook mensen die onder een luiveltje aan het eten waren en er niet meer onder vandaan kunnen komen, omdat ze dan zeik nat worden. Na ongeveer een kwartier gewacht te hebben in het winkeltje krijgen we toch ook wel honger. Het regent nog te hard om naar buiten te kunnen gaan, gelukkig zien we aan het winkeltje een uitgangsbord van een soort van een restaurantje. Tegen de richting in lopen we in het restaurantje en kunnen we wat lekkers halen. Na het eten is het gelukig grotendeels gestopt met regenen. Alleen motregent het nog een beetje. Ook is het wat kouder geworden en hebben we meer energie gekregen.

Nog een paar landen gedaan en daarna naar de Test Track gegaan, helaas stond daar een rij van 80 minuten en zouden we die later gaan doen, als het wat rustiger zou worden. We zagen onderweg de Mission Space dus die wouden we dan wel graag gaan doen. Ik vond het heel erg spannend, want je ging als het ware naar Mars vliegen en je zou van links naar rechts van voor en naar achter bewegen. En ze maakte je het toch nog eens spannend met al die filmpjes die je zag. Uiteindelijk er levend uit gekomen. Dan nog Ellen's Energy Adventure doen en dan gaan avond eten. Die attractie duurde namelijk 45 minuten. Ze hadden het heel leuk gedaan, er was namelijk een droom van Ellen dat ze een quiz moest doen over elektriciteit etc. en dat ze daar heel erg slecht in was. Ze ging naar de prehistorie om te leren hoe elektriciteit is ontstaan en hoe het werd gemaakt. Ze werdt heel goed in de quiz en won het uiteindlijk. Het leuke was aan deze attractie dat het een normale bioscoop leek, maar in werkelijkheid konden de stoelen bewegen en ging je echt in haar droom zitten.

Nu lekker eten, en wat was het rustig in het restaurant. Er waren nog ruimzat plekken over om te zitten, en je werdt gelijk geholpen. Ook zei de mevrouw aan de kassa dat het de laatste dagen super rustig was in het park en dat ze niet kon verklaren waarom.

Na het eten wou Digna heel graag nog een missie doen met Kim Possible. Je kon dan ergens een mobieltje opvragen en dan de vragen maken die op het mobieltje stonden.

Een paar opdrachten gedaan en daarna weer naar de Test Track gegaan. Gelukkig nu maar 30 minuten wachttijd. Dat scheelt nog wel met die 80 minuten die we eerst hadden. Ik krijg weer de zenuwen, want mama vertelt dat we zelf moeten gaan rijden. Nou dat is gelukkig uiteindlijk niet gebeurd. Wel kregen we een filmpje te zien waar in werd vertelt dat we een auto moesten gaan uittesten. We moesten namelijk op een hobbelige weg rijden. Heel hard gaan. Heel hard kunnen remmen. Een scherpe bocht maken. Extreme warmte en kou weerstaan. En nog een paar enge stunts maken. Nu kan je je wel voorstellen dat ik super bang was geworden van al die stunts die we moesten gaan uitvoeren. Carry stelt me gerust dat de snelheid maar maximaal 60 is. Ik denk dus 60km dat valt wel mee denk ik. Zitten in een 6 persoons auto met nog 2 andere kinderen erbij. Een kindje van denk ik 5 jaar dat er ook in gaat. Super dat ze dat aandurft. En haar broer die zit te trillen met z'n lippen maar wel weet wanneer we door de warme lucht heen gaan en wanneer we door de koude lucht heen gaan. Super eng vond ik het. En als ik dacht dat het niet harder kon, ging het nog harder. Ook zeg ik als we weer uit de attractie zijn tegen mijn moeder het ging wel heel hard he? Je raad wel wat ze zegt. Jaah, we gingen ook 60mijl. Dat is zo een 100km!!!

Het is al kwart voor negen en de attracties gaan om negen uur dicht. Dus nog snel nog 1 attractie doen waar ze je toekomst voorspellen. Heel leuk. Je gaat in een karretje waar je te zien krijgt hoe de computers zijn ontstaan. En daarna heb je in je karretje een beeldscherm waar je een paar vragen in moet vullen. Daarna zie je een soort tekenfilm met jouw eigen hoofd erin hoe je leven er later uit ziet.

Nog wat vuurwerk gezien en daarna nog naar een winkeltje gegaan en een paar Disney spullen gekocht. Uitgeput naar huis gegaan en lekker slapen.