dingetjes.reismee.nl

Key Largo

Om 9 uur rijden we weg. Alle spullen zitten in de koffers en ook onze nieuwe Minnie mouse is nokkie nokkie gevuld. We rijden stevig door want we hebben 4 uur voor de boeg. Na 2 half uur rijden gaan we op zoek naar een pomp station en een lunch plekje. We komen uit, na wat gedraai en gekeer bij de Shell en een Subway. Subway maakt heerlijke 6" broodjes die je met alles kan laten beleggen. Voldaan sturen we naar Key Largo. Het is wel druk maar niet te erg. 14:30 sturen we de parkeerplaats van het Hampton inn op. Onze kamer is nog niet klaar maar de vlotte receptioniste roggelt het wiel en tovert uit de hoge hoed een ander onderkomen. Prima kamer bikini's zwembroeken aan het let's hit the pool! Heerlijk "zout" water. Na een half uurtje dobberen gaan we bij het strandje kijken lekker in de ligstoelen onder de palmbomen. We zien een aantal mensen met flippers in het water gaan ze hebben ook een emmer bezig. Blijkt dat we naast een whale care centre zitten. Zij vangen gestrande walvissen op en zijn nu bezig om één van de gestrande beesten weer op gang te krijgen. Het is een jong beest die met een groep van ongeveer 20 walvissen is gestrand. Een aantal van de walvissen was al overleden bij aankomst op het strand van de animal rescuers. Maar een 4 tal walvissen is gered. 2 van hen waren te jong om weer in de natuur los te laten omdat ze nog niet van hun whale moeder hadden geleerd vissen te vangen. Deze zijn naar Sea world gebracht. Één was weer genoeg hersteld en is weer vrij gelaten en deze walvis krijgt fysio therapie en wordt zo goed als het kan weer klaar gestoomd om in de vrije natuur te kunnen leven. We krijgen dit verhaal te horen van een vriendelijke gepensioneerde duitse vrijwilliger. Bij het zwembad ontmoeten we Tom en Sophie uit Etten-Leur. Ze vertellen ons honderduit waar zij allemaal geweest zijn en niet alleen in Florida. Van hen krijgen we de tip om naar Hobo's te gaan een lokaal eetcafe. Om 19:00 schuiven we aan voor wat lokale chow. Moe van de reis schuiven we om 10:00 in ons mandje.