dingetjes.reismee.nl

De Keys verkennen

Vandaag weer lekker relaxed. 's ochtends genieten we van het mooie weer, liggen aan het zwembad, trekken een baantje. We gaan op zoek in Marathon naar een restaurant op aanraden van een collega van Carry. Het restaurant heet Hurricane. Marathon is zo'n anderhalf uur rijden. We hebben een kaartje mee dus onderweg zien we allemaal mooie Key's en benamingen. We rijden zo op het restaurant
af, de ingang is achterom, we gaan lekker buiten zitten op de porche. Nog twee andere tafels zijn bezet. Twee middelbare dames zitten ook aan de lunch en een oudere hippie met lang krullend grijs haar zit aan een andere tafel. Hij maakt van palm bladeren hele geinige dingen. Een hoed etc. Hij vraagt de meisjes wat vinden jullie mooi? Een ring een armband.
Eerst krijgen ze een palmblad vis. Ondertussen komt de waitress onze bestelling opnemen. Er staan lekkere dingen op de kaart steamed shrimps, fried wings etc. Keuzes keuzes. De ' hippie' heeft voor de meiden ondertussen een armband een ring en een kroon gemaakt. En voor het knapste meisje een mooie roos. We knabbelen ons eten op en hippie vraagt ons waar we vandaan komen. Als hij hoort dat we uit Amsterdam komen vraagt hij ons of we ons geen zorgen maken over de rellen in Londen duhh. We leggen hem uit dat er een stukje zee tussen ligt. Hij is zeer geintresseerd in Holland en de cultuur en economie. Hij verteld ons dat hij een paar jaar gelden op de Dam heeft gestaan met konningedag en daar ook zijn artistieke kunsten heeft vertoond. Het was een gekke dag met al die nederlanders in oranje. Blijkbaar levert het ook nog iets op dat palmblad vlechten. Hij raadt ons aan om naar Key West te rijden, het is maar anderhalf uur weg. Hij geeft ons leuke tips mile 77 waar de grootste Tarpon langs de kant van de weg zwemmen en je er emmertjes met visvoer kan kopen.
We rekenen af maar niet nadat we hem tippen in zijn tip basket. Key West is een grote toeristiche trekpleister. Hier is ook de most southern point, dit punt ligt maar 90 mile van Cuba verwijderd. Er staat zelfs een rij met toeristen die op de foto willen. Eentje ging planking op het monument, mischien zien we 'm nog terug op youtube. We wandelen Duvalstreet helemaal af, overal winkeltjes en opvallend veel winkels met kunst. Aan het eind van de straat is een pier, mooi verlicht en met prachtig uitzicht op de baai. We gaan hier zitten en bestellen een lekkere caipirinha(schrijf je dat zo?) en een outfitters cocktail. Er varen prachtige boten met feestende mensen voorbij en iedereen zwaait, een erg leuk sfeertje! Als we bijna klaar zijn hangen er donkere wolken boven de pier en worden alle parasols opgeruimd. Het begint gelukkig niet al te hard te regenen, we moeten namelijk nog een half uurje naar de auto lopen. We beginnen al te wennen aan het onweer, in Nederland zouden we er niet aan denken de deur uit te gaan maar hier kijkt niemand er meer van op. We rijden in 2,5 uur terug naar het hotel, alsof je even naar Maastricht rijdt:). Via de 7 miles bridge en vele waarschuwingsborden voor overstekend wild. Morgen laatste dag van deze heerlijke vakantie, tja.....

Peter Hoek

jullie maken heel wat mee.
Leuk om het via deze weg met jullie te kunnen delen.
Ben natuurlijk jalours. wij moeten ook echt een keer die kant op. Veel plezier nog!