dingetjes.reismee.nl

Celebration en Downtown Disney

We hebben voor twee nachten een simpel hotelletje geboekt onder de rook van Orlando in een dorpje genaamd Celebration. Het Hotel licht wel aan een drukke doorgaande weg maar vanwege de prijs stelling is dit onze toevlucht voor de komende drie dagen.

De meiden hebben hun koffers al de avond voor dat we vertrekken gepakt en dus stappen we om 09:00 uur in de auto voor een rit van ongeveer 300 km. Niets dan saaie lange wegen waarbij je af en toe een linksplakker rechts mag inhalen met een max speed van 70m/u.

Maar eerst stoppen we bij de IHOP een gezellig familie restaurant waar we van ons ontbijt gaan genieten.

Weer een aardige ober die rent en vliegt als of het niets is. Naast ons een gezellig Amerikaans Chinees gezin met één kind. ALs haar telefoon gaat schakeld ze over op chinees en de telefoon gaat rond van pa naar kind en weer terug. Zo wordt ze tijdens het eten ongeveer drie keer gebeld en al vrolijk kauwend doet ze haar verhaal.

Met een volle buik stappen we de auto in. Bijna alles was op. We hebben niets "geboxed".

We settelen ons voor de rit.

Sneller dan ik vermoed komen we aan in het Rodeway Inn Maingate hotel. We moeten nog een halfuurtje wachten tot dat onze kamer gereed is. Daarom gaan we naar de aanpalende Disney Souvinier outlet store en browsen wat rond voor leuke en minder leuke hebbedingtjes. Ik scoor een Mickey mouse bagage label.

Onze kamer is oke één doorgezakte matras en één goede. De lucht in de kamer is helaas niet te harden. We kunnen het allevier niet thuisbrengen even de duer open maar en de airco op 72 F.

Alle, nou ja ééntje maar eigenlijk, koffers zijn uitgepakt wifi is getest en we gaan weer op weg naar onze volgende attractie Downtown Disney. Vorig jaar heftig in de verbouwwing en nu ook weer, waarschijnlijk t/m 2016. Het shop gedeelte is behoorlijk uitgebreid naast Cirque du Soleil het AMC theater en Disney quest. We struinen langs de Lego store op zoek naar een kadotje en belanden uiteindelijk terecht in de mega Disney gift store. Isolde scoort een mooie Disney beker en Carry een gewilde onderzetter.

Honger drijft on naar Paradiso 37 waar we aan de Tortilla's en hamburgers gaan. Bruno onze aardige Waiter schoteld ons na een half uurtje een bon voor met voorgestelde tip rates, daar hebben wij "dutch" natuurlijk maling aan en wij ronden het af naar een mooir bedrag.

Weer buitengekomen is het al aardig drukker geworden overal zijn en bandjes of solo artiesten muziek aan het maken dat maakt de sfeer ook wel heel gemoedelijk.

En om het aftesluiten staan er Food trucks om de hongerige amerikaan van lekkere trek te voorzien.

Rond 23:00 vertrekken we weer huiswaarts met een voldaan gevoel.