dingetjes.reismee.nl

Magnolia Regal Cinema & Joe' s Crabshack

Vandaag is het lekker bewolkt weer en na een paar baantjes door het zwembed besluiten we een bioscoopje te pakken. Dit film complex is niet zo nieuw als het andere zalen complex van AMC waar ze pas verbouwd hebben en "recliner" stoelen hebben geïnstalleerd. Maar we willen Jurassic world zien en we kiezen daarom voor het Magnolia. Als we onze kaartjes gekocht hebben lopen we naar de balie voor popcorn ze hebben hier xxxl large en xxxxxl large hmm dat word em niet ben ik bang. We trekken wat snoepjes uit de muur en gaan de zaal in deze zit half vol. We zijn ruim op tijd, dus is het een lange zit met alle voor aankondigen, reclames en waarschuwingen dat je je telefoon uit moet zetten. Na twee en een half uur entertainment, de film en de rest. Staan we weer buiten in de brandende zon.

Het plan is om naar Joe's crab shack te gaan een kleine 20 min rijden. De magen moeten gevuld worden. Het restaurant is een concept en alle "shacks" zien er dan ook het zelfde uit. Als een echte schuur met oud hout dingen aan het plafond en nog meer van zuks.

Onze waitress is Blue, want haar eigenlijke naam is niet uit te spreken. Dat blijkt ook als we er naar vragen. Ze brengt ons vrolijk onze bestelde drankjes.

En wij worstelen verder met de kaart. Eigenlijk, na Daytona Beach met Antoinette en Rob, is dit restaurant een wederkerend stukje voedsel keten. Niet alleen omdat ze hier uitermate leuk en luid zingen voor de locale clientele, wat niet iedereen in ons gezelschap kan waarderen, D. Maar ook omdat ze hier overheerlijke snowcrab, lobster tail en shrimps hebben. Dit alles in een stoompannetje opgediend. Waarbij jezelf moet zorgen voor het kraken van de schillen van de betreffende gekookte diertjes.

Geen plek meer voor een toetje. Zelfs drie maaltijden laten we boxen. Waarschijnlijk heeft het gezamelijke sampler voorgerecht ons geneckt.