dingetjes.reismee.nl

Eerst dag New York

06:15 ging de interne klok. Het lichaam was klaar wakker. Gisteren rond 09:00 in bed. Nog even gedraaid maar daarna de douche onder gedoken en daarna samen met Carry rond 07:30 aangeschoven aan de ontbijt tafel. Alhoewel er stond een grote groep franse jeugd voor ons alle doughnuts en zoete broodjes weg te kapen.

Met gevulde magen, Isolde en Digna schoven na een kwartiertje ook aan, zijn we daarna naar onze eerste toeristische attractie gegaan Rockefeller tower.

Met de lift schieten we naar verdieping 67 in 43 seconden. Daarna uitstappen door een aantal klapdeuren en genieten van een prachtig uitzicht.

Op Empire State en Central Park. We lopen een aantal rondjes nemen een aantal foto's. We lopen daarna via Timesquare, waar de verklede figuren allemaal met je op de foto willen. Nog even een rondje in de twee verdiepingen tellende Disney winkel. Met de laatste Startrek memerobilia. Dan langs de trappen van het Metropolitan Museum, voor de bloggers onder ons waar absoluut foto's moeten worden gemaakt.

Dan springen we in de Taxi ja naar onze eerste Mall. Columbus Circle. Met de taxi Chauffeur zit het goed. Hij is ook in Amsterdam geweest, yep op doorreis van waarschijnlijk India. Dat is nummer twee. Want ook de taxi chauffeur die mij gisteren naar het hotel bracht had dezelfde route afgelegd.

We eten een heerlijk maaltijd die we zelf samenstellen van de Whole Foods. Een biologische winkel. Na de maaltijd komt de kaart op tafel want we willen naar Highline park. Een deel van dit park is uitgezet op de oude metro bruggen. Het is zonnig en heel heet. Digna en Carry gaan terug naar het hotel. Isolde en ik maken de route af. Komen allerlei nieuwe gebouwen tegen een heel stadsdeel wordt vernieuwd. We belonen onszelf met twee waterijsje mexican stile, Pink lemonade en Watermelon.

Daarna zoeken wij ook weer het hotel op twee uurtjes even plat.

Op zoek naar avond eten gaan we naar Shack shake vlakbij de Brooklyn bridge in de wijk Dumbo. Een erg leuke wijk met veel restaurantje een orginele enige echte Brooklyn icecream factory.

Een hele leuke dag met heeeeel veel wandel en Metro kilometers.
21:58 kruip mijn mandje weer in.