dingetjes.reismee.nl

Reisdag JFk - LAX

Onze taxi chauffeur George haalt ons op in het hotel. Onze Franse hotel genoten, allemaal jeugd van tussen de 14 en 17 houden de liften bezet. Zelfs de kamermeisjes klagen steen en been in het Spaans en Hindi. George beloofd ons dat we binnen het half uur het vliegveld halen. Die belofte maakt hij ook waar als het het laatste stuk als een volleerde Filippe Massa slalommend door het verkeer zijn weg naar Terminal 4 heeft gevonden.
IK vraag aan de dames daar of ik bij terminal vier goed ben voor de vlucht naar LAX. Er wordt assitentie gevraagd van Ben. Hij is de Delta medwerker en zegt ons in te kunnen boeken.
Mooi, afscheid genomen van onze Taxi chauffeur George die met een dikke tip wegrijd.

Onze eerste mogelijkheid is 12:15. Maar aangekomen bij de gate zijn er al zo'n 18 wachtenden. Wij blijven helaas staan. Dan maar de volgende vlucht, weer 18 wachten er volgt nog wat vals hoop als de gateagent zegt dat we nog even moeten wachten en zij op een holletje naar het vliegtuig rent. Maar na 10 min wachten krijgen wij een vriendelijk "No" te horen. Onze derde poging gaat om 14:35 en is met een A320. We blijven precies lang genoeg wachten. Alle betalende passagiers zijn geboard. De gateagent is erg gestressed maar wij krijgen onze plikken jippie! Niet als tever van elkdaar af. We ruilen hier en daar wat en zitten de gehele vlucht gezillig bij elkaar. Na 5 uur en 3 kwartier vligen komen we an op LAX. We lopen naar de bagage band en daar je raad het al komen onze koffers niet te voor schijn op de band. Dan maar naar de bagage claim en ja hoor ze staan al in het depot op ons te wachten. De vriendlijke Delta medewerker helpt ons de bagage tussen de andere stukken uit te peuteren. Nu op weg om de auto van Ken en AMy op te halen bij de Valet parking. We bellen het opgegeven nummer en nar zo'n 15 min komt daar de auto aan. De bestuurder vraagt ons wel 10 keer wie we zijn wat ons nummer is en waar we vandaan komen. Begrijpelijk want hij geeft de auto mee met volstrekt vreemde mensen. Begrijpen we ook.
Daar na de I405 op een uurtje rijden. De honger slaat al aardig toe. In het vliegtuig waren alleen snacks te koop, chips, koekjes en een droge sandwich.

Besloten om maar eerst wat eten te halen komen we langs een alleraardigst tentje:

We halen wat burgers en onion rings en zijn die van plan thuis op te eten. Onze navigatie staat op het door Ken opgegeven adres ingesteld. Mar dat is nog niet zo makkelijk om de nummers hiet te vinden in Lake Forest. Draaien en keren. Wat is het toch warm in de auto en de burgers ruiken verukkelijk. Gelukkig zijn we in een doodlopend straatje de tweede auto van de familie staan en komt het nummer overeen met het adres. Snel naar binnen eevn het huis verkennen en de burgers verorberen. Morgen een verjaarsdag.

Tongue Out