dingetjes.reismee.nl

Marconi Automotive Museum, San Clemente pier

Vandaag heb ik mijn zinnen gezet op het museum. Daar staat één van de zeldzaamste Ferrari's een FX. In opdracht voor de Sultun van Brunei gebouwd door Pininifirina. De eerste Ferrari met automatische transmissie. Het museum is niet zo groot maar heeft wel de mooiste juweeltjes in haar collectie.

Na dit krappe uurtje verpozen in deze grote hal. Stappen we de warme auto weer in en doen wat boodschapjes bij de Target.

Op weg naar San Clemente staan we zeer nadrukkelijk in de file, een ritje van hooguit 20 min kost ons uiteindelijk bijna 50 min. Maar ja hier in SOuth LA is het altijd druk op de weg ondanks 5 banen en een Carpool strook.

Op het strand aan gekomen eten we onze Subway subs aan een vrije picknick tafel. Genietend van het uitzicht. Onze "Baywatch" moet al verschillende keren de branding in rennen om zwemmer van de pier af te sturen. De branding hier is ook behoorlijk sterk, zo mocht Carry ondervinden.

We liggen lekker op onze lakens en dan wordt er een jongmeisje naar de lifeguards gebracht ze gilt het uit. Je zou minstens denken dat ze gebeten is door een haai. Maar klaarblijkelijk is ze van de schommel gevallen en heeft twee schaafwonden op haar hoofd. De lifeguard zijn geduldig en helpen haar te kalmeren en haar wonden te verschoonen. Uiteindelijk gaat ze weg met een ware tulband om haar hoofd begeleid door Opa, broetje en zus.

Wij genieten van het uitzicht rijden daarna nog even langs het hotel waar we hebben gezeten, Casablanca Inn. Herinneren vliegen weer door de auto.