dingetjes.reismee.nl

Disney California Adventure

DIsney here we come.

Ja ja na veel discussie is uiteindelijk de keuze gevallen DCA. En we hebben er geen spijt van.

Om iets over 07:30 kruipen we de auto in na een heel licht ontbijt en één kopje koffie. De kaartjes zijn al gekocht en zijn electronisch opgeslagen op de telefoon. Als we Anaheim in rijden is het al aardig druk, veel mensen gaan te voet op pad naar de Disneyparken. Wij parkeren de auto op de parkeerplaats van Toy story. En namen daarna de volgepakte bus naar de hoofdingang. Mijn rugzak wordt uitgebreid gecontroleerd. We worden net niet gefouileerd zoals op de luchthaven.

Als eerste willen we naar Soarin around the world, een vlucht over de hele wereld in een stoeltje. We halen onze eerste "fast passes" voor andere attracties. We komen vele beroemdheden tegen, zoals Chip&Dale, Minnie en Mickey Mouse, Pluto en de helden van Toy Story, Woody en Buzz Lightyear. Uiteraard volgen vele fotomomentjes.

De Frozen show met Elsa maakt indruk door de zang en show kwaliteiten. En geeft ons een lekker rustmomentje. Want zo vroeg op en zoveel meters maken gaat je niet in de koude kleren zitten. Ondanks een goede lunch in Disney's Smokejumpers grill.

Na de Show gaan we op pad naar Screamin een turbo rollercoaster. Isolde wil voorin zitten of dat nou verstandig is? Het grappige is dat Ies, ondanks dat ze niet zo heel moedig is om een rollercoaster in te gaan, ze een ander meisje calmeert en op haar inpraat. Digna en ik genieten van de rit en een half uur later blijken we allebei een schorre stem te hebben.

We sluiten de dag en avond af met Radiator springs racers in Cars land. Daar opvolgend zien we de overbevolkte show van World of Color. Een show aan het meer waarbij fonteien, licht en vuur een hoofdrol spelen. Delen van films en historys materiaal worden op gordijnen van water gebeamed. Als laatste gaan we proberen om de afsluitende rit te maken in Hollywood's Tower of terror. Maar 60 min. wachttijd weerhoudt ons hiervan en na souvenier jacht in de aan één gesloten winkels lopen we naar de bus terug die ons naar Woody rij 18b brengt. De plek van onze SUV.

Om 23:30 rijden we de oprit op en moe maar zeer tevreden sluiten we wederom een Disney verhaal af.