dingetjes.reismee.nl

LA sight seeing

Al vroeg op pad rijden we richting LA om de bekende bezienswaardigheden te gaan zien. Allereerst rijden we naar het Hollywood sign. Dichterbij dan dit kunnen we niet komen, we rijden door de Hills langs prachtige huizen met goed onderhouden tuinen. De meisjes poseren toeristisch is het hier niet zo druk.

Daarna vertrekken we richting Hollywood walk of fame. We vinden een parkeerplek in een enorm ondergronds complex. Als we naar boven gaan met de roltrappen komen we in het complex van TCL Chinese movie Theatres uit. We struien wat heen en weer over de boulevard om de sterren van de sterren te ontdekken die in de straat gelegd. Daarbij struikelend over de Spidermannen, Mickey en Captians Jack Sparrow waarbij je voor een paar dollars mee op de foto mag. De maag begint te knorren en Digna en ik hebben een tentje opgezochtwelke blijkbaar niet meer bestaat. Dus dan maar naar het mega centre en een burgertje eten bij de Johnny Rockets. Burgers besteld en wachten maar. Een vriendelijke, met russich accent sprekende dame, vraagt of ze van ons foto's mag maken. Free picture en free postcard. Ja natuurlijk wij laten ons niet in het ootje nemen, maar ja 8 foto's en 25 doller verder wel dus.

Met een volle maag stappen we de auto weer in en rijden naar Rodeo Drive. We willen beroemde mensen spotten Kim K etc in deze hottest street in La. Het aantal Lambo's hier is niet te tellen maar beroemd heden spotten we niet. Digna wil een armbandje scoren bij Cartier, teleurgesteld door de prijs stapt ze 10 min later weer de winkel uit, effe door sparen Dig.

Uit geshopped gaan we naar de Grove een gezellig stukje LA waar je yep kan shoppen. Dit winkel certrum doet Europees aan, gezellig picknicken op kunstgras en een uitgebreide Food Market met van alles wat Icecream, verse vis tot en met chinees.

Isolde gaat nog op zoek naar een boek in Barnes & Nobles, van een vlogger the Shaytards Fat dad, fat kid. Slaat dat op ons?

Als laatste, op de terug weg rijden we langs LACMA om de beroemde lantaarns op de foto vast te leggen. Als eerste wilde ik niet uit te auto stappen, maar als we een rondje om het park en museum rijden heeft het me overtuigd om even uit te stappen en een paar snapshots te maken.

Vol met mooie verhalen aanvaarden we de weg terug.