dingetjes.reismee.nl

AMS - AUH met de KL451

08:00 en we staan allemaal klaar om naar de luchthaven te vertrekken. Met de auto van Sandra en Luciën, die volgeladen met de koffers is. Halen we Sandra op. Op Schiphol is het niet echt druk wat ons verbaasd. De balie agent zegt dat we tussen twee shifts inzitten. Koffers inleveren en naar boven door de controle. Ook daar is het niet druk. Het volk is zelf heel aardig en herhaald voor de zoveelste keer wat er uit de handbagage gehaald moet worden, dat alle zakken geleegd moeten worden en beantwoord geduldig vragen van onwetende passagiers.

Door de paspoort controle, we hebben nog genoeg tijd gaan even een kopje koffie drinken komen dan een huisgenoot van Isolde tegen. Haar vader is ook een KLM collega. We krijgen de laatste tips voor BAli mee.
De vlucht is druk maar niet overboekt. Na 15 min krijgen we onze stoelen. 4 op een rij jihaa.

De crew is zeer behulpzaam en uitermate vriendelijk. We krijgen te horen dat er een queue is met vertrekkende vliegtuigen en dat we daardoor een kwartier vertraging gaan oplopen. Uiteindelijk heeft de captain dit weer goed gemaakt in de lucht. Blijkbaar het gas open getrokken.
Oh ja voor wie het nog niet wist de vluchten naar Dubai zaten een beetje vol. Daarom hebben we gekozen, goeie tip, om naar Abu Dhabi te gaan en dan de taxi te nemen naar het hotel in Dubai.

Zo gezegd zo gedaan. Alle koffers compleet we lopen naar beneden en de Taxi chauffeurs staan klaar. Voor een mega bedrag willen ze je wel naar Dubai rijden. Komt me bekend voor. Onze chauffeur is zeer zwijgzaam, maar hard rijden kan hij wel. en de wegen zijn hier minimaal 3 banen breed. Nog even tanken onderweg. Na iets meer dan een uur in een gave verlichte stad komen we in het hotel aan. We eten nog wat in het hotel. De bediening in het restaurant is zeer vriendelijk. Eigenlijk hoef je maar te knippen en ze schenken wat in of scheppen wat op voor je. Als je dat niet gewend bent is dat wat ongemakkelijk.