dingetjes.reismee.nl

Reisdag Sonora > San Francisco

Vandaag pakken we weer in en zwaaien onze charmante gastvrouw in het ontbijt restaurant gedag. Een van de betere hotels met ontbijt. We hoeven maar relatief kort in de auto te zitten zo'n 3 uurtjes om in downtown SF to komen. Het verkeer laat ons niet toe om harder dan 50 te gaan ondanks dat het een zondag is. Aangekomen bij het hotel is het nog een hele toer om de bagage eruit te gooien we moeten twee blokken om om bij de 'valet Parking' te komen. We weten dat het parkeren hier duur is, bijna net zo duur als te autohuur. We besluiten om de auto voor deze drie dagen in te leveren. Avis zit dicht bij zeggen de bellboys hier de hoek om dan twee blokken bij mcalister daarna rechtdoor geloof ik. Duhhh lang leve de Igo. Eerste locatie Poststreet. Ze nemen de auto zonder morren in. En ik ga lopend weer onderweg naar het hotel. Maakte me wel een beetje zorgen want kwam onderweg een dame met ontbloot bovenlijf tegen die met een andere zwerver een robbertje duw en trek werk uitvocht.

Omdat we 's ochtends nog lekker gezwommen hebben in Sonora zoeken we na het inchecken het zwembad weer op. Het water is lekker en de hotpool is mega bigga, zoals Isolde zegt.

Wat gaan we eten? Nou Chinatown is om de hoek dus doen we onze vesten aan en gaan lopend op pad zo'n kleine kilometer verder vinden we een uiterst geschikt restaurant: Capital, Clay street. We gaan snel naar binnen.

Omdat we niet weten wat we moeten bestellen doen we menu 1, de meiden bestellen een Bami soep, Digna zonder groente. Trouwens de bediening is hier net zo vriendelijk als bij Nam kee.

Als iedereen is uitgegeten, finger licking good, besluiten de meiden dat ze naar de WC moeten. Ze worden door de keuken waar de koks zwaaien met een hakmes en waar de kippevleugeltjes klaar liggen om gefrituurd te worden, geleid. Trauma voor Carry. We lopen door China town terug en kopen een aantal hebbedingetjes. Mao pet voor Carry en een kaart.

Voldaan stappen we de hotelkamer in. Morgen een drukke dag.