2e dag SF

Na gisteren een goede eerste indruk te hebben gekregen gaan we vandaag op pad. We beginnen bij het visitorscentrum op union square. Een aardige man die toevallig over 2 weken Amsterdam komt bezoeken(grappig genoeg kennen ze allemaal wel een nederlander of zijn ze er een keer geweest) legt ons uit welke kaartjes we voor het openbaar vervoer kunnen kopen en hoe een en ander werkt. We kopen een 3 daagse kraskaart, je krast hierop de maand en data waarop je in de stad bent weg. Op naar het startpunt van de cablecar.

Hier staat een lange rij maar ach we zij op vakantie. In de rij kletsen we wat met andere wachtenden en de meiden en ik gaan ondertussen snel even de gapstore in. De trams worden met de hand gekeerd, erg leuk om te zien. Het zijn stuk voor stuk stoere kerels met cowboyhoeden op. Ik heb het idee dat de cablecar besturen een echt erebaantje is en niet voor iedereen is weggelegd. Digna en Isolde mogen voor de foto aan de bel trekken, ze zijn hier helemaal ingespeeld op toeristen.

De temperatuur is wel even wennen, het is de helft aan graden in vergelijking met Sonora en Las Vegas, we hebben dan ook onze warmste kleren aan. (19 graden met zeewind) Sommige locals lopen zelfs met een muts op....

De route met de cablecar duurt ongeveer een half uur eindigt bij Fihermans warf, pier 39. Hiervandaan zie je de gevangenis Alcatraz, de golden gate bridge die half in de mist is verscholen de oude chocaldefabriek van chirardelli en vooral veel gezelligheid. San Francisco heeft veel straat straatartiesten, er is veel te zien dus. We lunchen op de pier, Walter poseert zoals we van hem gewend zijn

Laughing
met een broodje clam chowder, een uitgehold brood gevuld met krabsoep.

Terug in de cablecar genieten we van het uitzicht. We halen een broodje en gaan terug naar het Hotel. De dagen vliegen voorbij, er is zoveel te zien.

Bijna 2 weken voorbij, ik neem me voor alles goed in me op te nemen en vooral te genieten!!

Carry

De Hoekjes in Narbonne

Hoi allemaal.

Carry, nogmaals gefeliciteerd..had het vannacht al gedaan, toen ik op Mayke moest wachten...laatste avond van vriendje...oooooooohhhh..niet zeggen..is niet zo...hahahahahahaha....
Zo te zien moeten we niet alleen sparen voor de reis, maar ook voor de megeveel winkels die we moeten aflopen.....
Het ziet er best wel, moet ik zeggen, leuk uit....

Hier alles goed..enkel nog steeds pijn en dik..maar goed, niet zeuren en gewoon doorgaan....weer prima...warm, warm en warm....meiden zijn bezig met vrienden en vriedinnen en wij genieten van rust en een boek....en af en toe een plonsje.
Vanavond brengen we met 2 andere families een bezoekje aan " Pirat Parc"..geen idee wat, maar gewoon gezellig.
Geniet nog maar van je verjaardag en dikke kus van ons......

Martijn, Annemiek, Julia en Joris

langzalzeleven...hiephiephoeraindegloria.
lieve Carry, gefeliciteerd met je verjaardag. een fijne dag. jullie reisverslag ziet er weer indrukwekkend uit, geniet ervan en tot gauw.