dingetjes.reismee.nl

Reisdag Jakarta - Den Pasar

Om de tijd te doden doen we maar weer een vluchtje. 'S ochtends maken we ons niet zo druk we nemen een lekker ontbijt in dit prachtige hotel met mooi uitzicht over Jakarta. Ik verbaas me toch weer over de heerlijkheden die geserveerd worden aan de ontbijt tafel. Van Nassi tot gebakken eieren in allerlei vormen. De vlucht die we hebben uitgekozen vertrekt om 14:15 van de lucht haven. Gisteravond hebben we zo'n 40 min in de taxi gezeten op een hobbelige weg met links rijdend verkeer en brommertjes die je aan alle kanten voorbij schieten. Dus vandaag nemen we lekker de tijd we pakken rond 11:00 de taxi naar de luchthaven. Weer een moderne super grote luchthaven. We worden verwezen naar een staf travel balie daar krijgen we onze boarding passen gelijk met stoelen yippee. We mogen meteen mee.

De vlucht is onverwacht onstuimig bij het uitschenken van het eerste drankje duik de kist een paar meter omlaag. Iedereen moet gaan zitten en de riemen moeten om. Oh ja ik was vergeten te zeggen dat we bijna een uur te laat zijn vertrokken, helaas is op Jakarta het boarding proces niet echt geautomatiseerd. En het helpt ook niet mee als de slurf waar het vliegtuig aan zou moeten staan niet werk. Dus daarom worden we met de bus naar het veld gereden waar we de trap bestijgen.

Op Den Pasar scoren we een taxi busje via de desk waar je je aanmeld voor de reisopdracht. Wederom in het donker komen we aan in het prachtige Seminyak. Mensen zijn hier zo vriendelijk en behulpzaam. We pakken onze koffers uit en vertekken de stad in om wat eten te scoren. Aangekomen bij een soort foodcourt, tip van de balie medewerker, smullen we van de lokale gerechten, Mie Goreng, Soto Ayam en nog meer van dat lekkers.